preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
ŠKOLA JEDNAKIH MOGUĆNOSTI

 

GDPR

Opća uredba o
zaštiti podataka

GDPR

Dabar

Dabar

Dabar

Hrvatski u školi

Institut za jezik i jezikoslovlje

elektire

Hrvatska udruga za disleksiju

ADHD

PETZANET

Lozinka

UNICEF

UNICEF - MREŽA ŠKOLA BEZ NASILJA

Školski obroci svima

Školski obroci svima plakat

IMAM IZBOR

PUM - IMAM IZBOR

KORAK PO KORAK

KORAK PO KORAK

Nakladnici
udžbenici
 • ŠKOLSKA KNJIGA
 • PROFIL
 • ALFA
 • SYSPRINT

 

ULOGA UČITELJA U ZAŠTITI DJECE OD OPASNOSTI PRI KORIŠTENJU INTERNETA

     Pravilnom i pravodobnom edukacijom djeca se mogu zaštititi od opasnosti interneta. U toj edukaciji ključnu ulogu imaju roditelji i učitelji. Kako bi djeca stekla neovisnost u korištenju interneta, trebaju razviti strategije koje im omogućuju prepoznavanje opasnosti, te steći vještine kako bi se mogli nositi s rizičnim situacijama na koje mogu naići na internetu. Edukacija, razgovor i nadgledanje djece od neprocjenjive su važnosti za razvijanje prikladna ponašanja.

Što mogu napraviti učitelji i roditelji kako bi pripremili djecu za sigurnije korištenje interneta?

a) Edukacija: u školi organizirati edukaciju o korištenju interneta na siguran i odgovoran način (može se realizirati na nastavi informatike). Djeci se može ponuditi i uključivanje u programe edukacija informatičkih učilišta.
b) Softverska rješenja: kompjutorski programi zaštite koji filtriraju i blokiraju neprikladne internet poruke (no takvi programi ne pružaju konačno rješenje).
c) Razviti mehanizme za filtriranje i blokiranje unutar ponašanja djece kako bi izgradili učinkovite strategije donošenja odluka i razvili kritičku medijsku pismenost.
d) Kod djece razvijati osobnu odgovornost za ispravno i pogrešno te promijeniti uvjerenje kako je neko ponašanje "ispravno i pogrešno" samo kad se može otkriti.
e) Računala postaviti na lako vidljivim mjestima. Nadgledati pristup internetu, sve dok se ne pokaže kako su djeca spremna suočiti se s opasnostima koje prijete u tom okruženju te odgovarajuće reagirati.


Što može upućivati na to da je dijete uključeno u neprikladne aktivnosti putem virtualne komunikacije ?

     U većini slučajeva djeca komuniciraju u svijetu s kojim učitelji i roditelji nisu u kontaktu, a često o tome znaju manje od njih.
     Djeca koja osjećaju da im prijatelji i roditelji ne pružaju podršku i socijalnu interakciju kakvu trebaju, češće su posjetitelji web-stranica neprimjerenog sadržaja i rizičniji su za zlostavljanje drugih učenika putem interneta. Za djecu koja u stvarnom svijetu nemaju odnos ispunjen ljubavlju s brižnim odraslima i zdrave odnose s vršnjacima, vjerojatnije je da će biti kako počinitelji tako i žrtve u virtualnom svijetu. Najveći rizik da postanu dijelom neprikladnih virtualnih aktivnosti izražen je kod učenika za koje se smatra da su u rizičnoj skupini kad su posrijedi ostali problemi u ponašanju. Veća je mogućnost da će učenik koji se ne osjeća dijelom školske zajednice tražiti online zajednicu koja može iskoristiti njegovu usamljenost i osjećaj disfunkcionalnosti. Pomaganje učenicima da se osjećaju povezanima i voljenima u domu, školi i među vršnjacima još je važnije ako znamo da ih izostanak povezanosti i brige čini rizičnim i za cyberbullying.


Prevencija nasilja preko interneta:
     Za uspješnu prevenciju važno je da učitelji, roditelji i učenici postanu svijesni problema cyberbullyinga. Bitno je da roditelji i učitelji razgovaraju s učenicima o tom obliku nasilja. Potrebno je nadgledati učeničko korištenje računala. Metode prevencije zlostavljanja putem interneta vrlo su slične metodama prevencije međuvršnjačkog nasilja u svakodnevnim situacijama.

Pripremila: Iva Naranđa

 




e-Dnevnik

Udžbenici 2024./2025.

E-UPISI U SREDNJE

UPISI: prijava za UČENIKE

        (klikni na sliku)

E-UPISI U SREDNJE ŠKOLE

 

 UPISI: prijava za razrednike


UPISI U SŠ

EU Code Week

CodeWeek 2018  I ove godine programiramo u OŠ V.Nazora Pribislavec smiley

 


Office 365

MS Office 365

Besplatna Office365 usluga i alati koji omogućuju suradnju i komunikaciju između svih sudionika u obrazovnom sustavu.


Godina čitanja 2021


MZO - Vijesti

Upute za CARNetov webmail
Priloženi dokumenti:
CARNET Webmail-upute.pdf


MZO - Natječaji

European Schoolnet Academy

European Schoolnet  Academy


School Education Gateway

School Education Gateway


RASPORED SATI

Portal edu.hr

portal edu.hr


CARNet vijesti - RSS

Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji


 

ENCIKLOPEDIJA


CARNet CERT - RSS

 
WIKIPEDIA NARODNE NOVINE

 


Korisni linkovi

Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja

Tražilica






preskoči na navigaciju